Strona główna Tabela kalorii Oblicz swój BMI Kontakt

Aby dowiedzieć się, jaki rodzaj tkanki tłuszczowej masz w swoim organizmie, musisz uważnie obserwować swoją sylwetkę. Ważne jest także oznaczenie ilości białka w organizmie oraz obliczenie, ile musimy go dostarczyć wraz z pożywieniem.

Obserwując kobiety oraz mężczyzn :można zauważyć, że sylwetka kobiet oraz budowa ciała mężczyzn znacznie różnią się, co może wynikać z różnego rozłożenia tkanki tłuszczowej. U części osób tkanka tłuszczowa w większości odkłada się w górnych częściach ciała, u innych w dolnych (głównie u kobiet), a u pozostałych rozłożona jest równomiernie. Również zapotrzebowanie na białko u każdej z nich jest różne.

Wyróżniamy dwa rodzaje sylwetek:

- Jeśli jesteś osobą o sylwetce "jabłka", masz tłuszcz zgromadzony w górnej części ciała. Twoje komórki tłuszczowe zgromadzone są głównie w okolicy twarzy, karku, klatki piersiowej i pasa. Tkanka tłuszczowa tam zgromadzona okazuje się niezastąpionym zabezpieczeniem na okresy głodu. Tkankę tłuszczową w tych okolicach mogą zgromadzić zarówno kobiety jak i mężczyźni. U kobiet, które mają tkankę tłuszczową odłożoną głównie w górnych partiach ciała, stwierdza się wyższy poziom męskich hormonów płciowych, niż u kobiet z tkanką tłuszczową odłożoną w innych okolicach ciała.

- Jeśli jesteś osobą o sylwetce "gruszki" Twoja tkanka tłuszczowa zgromadzona jest głównie w okolicy ud i bioder. Komórki tłuszczowe tych części ciała pozwalają na zgromadzenie tkanki tłuszczowej, która jest bardzo ważna w czasie ciąży i karmienia piersią, gdyż zapewnia wtedy około 500 kalorii dziennie. U mężczyzn tkanka tłuszczowa nie odkłada się do starości, za wyjątkiem osób u których stwierdza się niski poziom hormonów płciowych. Komórki tłuszczowe tych części ciała są odporne na diety odchudzające i forsowne ćwiczenia fizyczne. Skuteczny może okazać się jedynie indywidualny dobór spożywanego białka. Aby osiągnąć upragnioną sylwetkę warto jest zapanować nad głodem dzięki spożyciu odpowiedniej ilości białka oraz rozbudować tkankę mięśniową.

Copyright © by www.dieta.zyj.pl - czesc materialu za zgoda M. Osiak

Linki