Strona główna Tabela kalorii Oblicz swój BMI Kontakt

Picie wody podczas diety jest jedną z najważniejszych rzeczy. Woda stanowi około 70% masy ciała szczupłych i około 50 % masy ciała otyłych osób. Jej cząsteczki są bardzo małe i z łatwością przekraczają błony komórkowe organizmu. Organizm traci wodę wraz z wydychanym powietrzem, z moczem, kałem oraz przez parowanie przez skórę. Jej niedobór niekorzystnie wpływa na stan organizmu, zaburzając jej fizjologiczną utratę. Jeśli będziesz pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody, zauważysz, że zniknie popołudniowe zmęczenie, które często wynika z odwodnienia organizmu.

Z piciem wody nie należy jednak przesadzać!

Pijąc 2 litry wody dziennie, możesz sprawić, że Twój organizm dosłownie przesiąknie wodą i pojawią się obrzęki rąk i stóp. Niektóre diety zalecają picie bardzo dużej ilości wody, jest to sztuczka, która ma na celu zapełnienie żołądka. Jest to błąd, który u niektórych osób może doprowadzić do kompilacji. Normalnie powinna(e)ś pić od 0,75 litra do 1.5 litra wody dziennie. Jeśli uprawiasz jakiś sport, lub temperatura powietrza jest wysoka, spożycie wody musi być większe, ponieważ organizm traci ją wraz z potem. Kawy oraz herbaty nie możesz wliczać do dziennego spożycia wody, ponieważ nerki wydalają więcej wody, niż te napoje dostarczają. Podobnie jest z napojami gazowanymi, które mają bardzo dużo kalorii.

Copyright © by www.dieta.zyj.pl - czesc materialu za zgoda M. Osiak

Linki